Sedat ERDOĞAN

Ulaşım Planlama ve Raylı Sis. Daire Bşk.

     1974 Yılında Kayseri’de doğdu. 1998 Yılında Selçuk Üniversitesi İnşaat Mühendisliği bölümünü bitirdi. 2019 Yılı Aralık ayında Ulaşım Planlama ve Raylı Sitemler Dairesi Başkanlığı görevine atandı.

Kayseri'nin mevcut ve gelecekteki ulaşım özelliklerini tespit etmek, ulaşım taleplerinin gerektirdiği önlem ve yatırımlara yön verecek etüt, plan ve projelerini gerçekleştirmek. Kentin gelecekteki ulaşım sistemlerinin ekonomik, hızlı, konforlu ve güvenli bir şekilde ulaşıma öncelik verilerek planlanması ve bu amaçla kent içi ulaşımın temel öğesi olan toplu taşımın; hız (yolculuk süresi), konfor, güvenilirlik, güven ve maliyet unsurlarında oluşan hizmet düzeyini yükseltmek ve bulunabilirliğini artırmak için, Ulaşım Ana Planı doğrultusunda, yolağının toplu taşım ve öncelikli kullanımına yönelik projeler hazırlamak, hazırlatmak, uygulanmasını sağlamak.

Faaliyet ve Hizmetlerimiz

  • Ulaşım Entegrasyonu Planlama Faaliyeti
  • Ulaşım Ana Planının Hazırlanması Faaliyeti
  • Raylı Toplu Taşıma Sistemi İnşaatı Yapım Faaliyeti
  • Trafik ve Sinyalizasyon Düzenleme, Yenileme ve Merkezi Kontrol Sistemi Yönetim Faaliyeti
  • UKOME Faaliyetleri
  • Elektronik Ücret Ödeme Sistemleri İle İlgili Faaliyetler

Daire Başkanlığımızın görev alanını belirleyen konulardaki çalışmalar daha önce Araştırma Planlama ve Koordinasyon Daire Başkanlığınca yürütülmekteyken 2005 yılında Ulaşım Planlama ve Raylı Sistem Dairesi Başkanlığı kurularak bu görevleri üstlenmiştir.

Kent içi ulaşımda, ulaşım sistemlerinin sürücü ve araç odaklı olarak değil; kentte yaşayanların ekonomik, hızlı, konforlu ve güvenli bir şekilde ulaşımına öncelik verilerek planlanması, kent içi ulaşım paydaşlarının memnuniyetinin sağlanması açısından önem arz etmektedir. Bu çerçevede bireysel ulaşımın azaltılarak toplu ulaşımın teşvik edilmesi zarureti ortaya çıkmaktadır. Bunun sonucu olarak da toplu taşımın; hız (yolculuk süresi), konfor, güvenirlik, güven ve maliyet unsurlarından oluşan hizmet düzeyini yükseltmek ve bulunabilirliğini artırmak ön plana çıkmaktadır. Toplu taşımın teşvik edilmesine rağmen trafiğe dâhil olan özel araç sayılarına bakıldığında, her yıl artış içerisinde olduğu görülmektedir. Artan araç sayısının oluşturduğu veya oluşturması muhtemel trafik yoğunluğunun azaltılması için Ulaşım Ana Planı doğrultusunda, yolağının; toplu taşımın öncelikli kullanımına yönelik projeler hazırlamak, hazırlatmak, uygulanmasını sağlamak gerekmektedir.

 
Ulaşım Planlama ve Raylı Sistem Dairesi Başkanlığı İş Akış Şeması
Ulaşım Planlama ve Raylı Sistem Dairesi Başkanlığı İş Akış Şeması

Haberler

Ulaşım A.Ş.’den 'Kağıt Bilet' Açıklaması

Toplu taşımada güvenli ulaşım için Kovid-19 salgını ile mücadele kapsamında başlatılacak olan toplu taşıma kartı ile HES kodu eşleştirme işlemi 30 Kasım’da sona erecek. Bu kapsamda 1 Aralık itibariyle kağıt biletlerin kullanımı da kaldırılacak.

Toplu Ulaşımda HES Kodu Eşleştirme, 30 Kasım'a Uzatıldı

Başkan Büyükkılıç, “Pandemi ile mücadelede herkesin ortak hassasiyet göstermesi gerektiğini” vurgulayarak, HES Kodu sorgulamalarında 5 bin 100 kişinin kara listeye alındığını açıkladı

Toplu Ulaşımda Hes Kodu Eşleştirmede Son İki Gün!

Başkan Büyükkılıç, toplu ulaşımı kullananları, kartlarını kişiselleştirmesi konusunu bir kez daha hatırlattı.

Kayseri Ulaşımında Tarihi Gün

Başkan Büyükkılıç’ın kürsüden dile getirdiği Yüksek Hızlı Tren konusuna Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, “Kayseri’yi hızlı demir yolu ile tanıştıracağız” cevabını verdi.

“Şehri Demir Ağlarla Örüyoruz”

Başkan Büyükkılıç, Cumartesi günü temeli atılacak Belsin Anafartalar ile 30 Aralık’ta ihalesi yapılacak Talas Anayurt hattının tamamlanmasıyla raylı sistem hatlarının 48 kilometreye ulaşacağını açıkladı.

Birim Projeleri