Kayseri Belediyesi

Resim–1. Güzergâh da Uygulanan Çimli Kesit (Tam Tahsisli) Görünüşü

Raylı Taşıma Sistemi İnşaatı Yapımı işi, kentin batısında Organize Sanayi Bölgesi ile doğusunda Kocasinan ve Sivas bulvarlarının kesiştiği Mimsin kavşağı arasında batı-doğu aksında işletilen çift hatlı raylı sistem, güzergahın doğu ucundaki geceleme sahası dâhil yaklaşık 17,4 km uzunluğunda olup Batı’da Organize Sanayi Bölgesi içindeki Batı Terminali, Doğu’da Mimsin Kavşağı yakınında Doğu Terminali dahil 28 adet yüzeysel istasyona sahiptir. Sistem, 22 adet raylı sistem aracı ile motorlu taşıt trafiği ile eşdüzey kesişmelerde karma trafikte hemzemin, bunun dışındaki yerlerde tam tahsisli olarak çalışmaktadır. Raylı Sistemin III. Etap İldem güzergâhı ve II. Etap Talas güzergâhının ihalesi yapılmış olup çalışmaları devam etmektedir.

Kayseri Belediyesi

İldem Hattı (3. aşama İnşaatı)
1.aşama projesinin bitim noktası olan, Doğu Terminalinden başlayıp ve İldem’den sona erecek olan yaklaşık 9,049 km lik hattan oluşmaktadır. Bu hat üzerinde 11 adet yolcu istasyonu ve, hat sonunda yaklaşık 8 adet trenin depolanabileceği depo hatları ile günlük bakım ve kontrollerin yapılabileceği bakım atölyesi,

Talas Hattı (2.aşama inşaatı)
1.aşama inşaatının, Erciyesevler durağından (30 Ağustos caddesi) başlayan ve Üniversite güzergâhından geçerek, Talas Cemilbaba mezarlığında son bulacak olan yaklaşık 7,452 Km lik hattan oluşmaktadır. Bu hat üzerinde de 11 adet yolcu istasyonu olmak üzere toplam 22 adet istasyon bulunmaktadır. Merkez ilçe nüfusu 93.769 Talas ilçesinin şu anki yolcu sayısı 40.000 kişi civarındadır.

Ayrıca, bu ihale kapsamında 1.nci aşama ile entegrasyon için gerekli diğer sinyalizasyon, telsiz ve gerekli modifikasyonlar ile mevcut depo sahası hatlarına ilave 6 hat yapım işi de yaptırılacaktır.

2. ve 3. Aşama inşaatları tamamlandığında, toplam hat uzunluğu 1. Aşama ile birlikte yaklaşık 33,5 km olacaktır.

Raylı Sistemin işleticiliği; Belediyemizin payı % 96 olmak üzere 27.06.2008 tarihinde kurulan Ulaşım A.Ş.’ye 15 Temmuz 2009 tarihinde yapılan ihale sonucunda devredilmiştir.

  • Sözleşmesi kapsamında araç uzunluğu 32,05 mt (kuplör içeri çekilmiş) koltuk kapasitesi 68 oturan +2 özürlü yeri ve 273 kişi(aşırı yük sınırı), her iki yönde kumanda kabinli ve genişliği 2,65 mt olan alçak tabanlı, 22 adet Kent İçi Raylı Taşıma Sistem Aracı temin edilmiştir.
  • İş kapsamında 9 adet trafo merkezi inşa edilmiştir.

Kayseri Belediyesi

  • 4515 m2 alan üzerinde Tamir atölyesi ve idari bina tamamlanmıştır.
  • Ana hat üzerinde toplam 38238 m3 beton dökülmüştür.
  • Ana hatta toplam 2673 Ton demir ve hasır çelik kullanılarak tamamlanmıştır.
  • Ana hatta toplam 1237 Ton Rİ59 standartlarında ray demiri monte edilmiştir.
  • Ana hatta toplam 2736 Ton S49 standartlarında ray demiri monte edilmiştir.
  • Ana Depo Bakım Tesisleri Sahası peyzaj yapımı işi kapsamında 12780 M2 çim alan tesisi yapılarak bu peyzaj çalışması kapsamında toplam 25.000 adet çeşitli yaş ve cinste bitkisel ve ağaçlandırma çalışmaları tamamlanmıştır.
  • Mevcut raylı sistemlere tamamen uyumlu İlave 16 adet raylı sistem aracı satın alınması için imzalanan sözleşme kapsamında yükümlülüklerimiz yerine getirilmiştir ve araçlar teslim alınmıştır.

Kayseri Raylı Taşıma Sistemi “KayseRAY” projesi 17.09.2004 tarihinde sözleşme imzalanmış 05.01.2006 tarihinde iş yeri teslimi yapılarak inşaatına başlanmıştır. İnşaatın kalan kısımlarda tamamlanarak 22 adet Raylı Sistem Aracı dâhil, yaklaşık 17.4 Km uzunluğunda tamamen hemzemin özelliğinde, 28 adet istasyon içeren raylı taşıma sistem inşaatı 31.07.2009 tarihinde Geçici Kabulü yapılarak 01.08.2009 tarihinde hizmete açılmıştır. Raylı Sistem taşımacılığında %99 doluluk oranına ulaşılmıştır.