slide1
slide2
slide3
slide4
slide5
slide6



Yollar, Cadde ve Bulvarlar

Kayseri’de 219 mahalle ve buralardan geçen toplam 8 bin 257 adet bulvar, cadde ve sokak bulunuyor. Eskiden beri geniş yol ve caddeleriyle dikkat çeken Kayseri, bu dönemde de bakımlı ve düzenli yol, kaldırım ve caddeleri ile farklılığını sürdürdü. Bu çerçevede bütün ana arterler altyapısı, aydınlatması, orta refüjü, yaya yolu ve yeşillendirmesiyle birlikte baştan aşağı elden geçirilerek modern bir yapıya kavuşturuldu. Bu çalışmalar sonucu yüzlerce km. uzunluğunda yol yapımı ve düzenlemesi gerçekleştirildi.

Karayolları Bölge Müdürlüğü’nden devralınan Çevreyol’un şehir içinden geçen 17 km.lik kısmında bakım, onarım, düzenleme ve altyapı çalışmaları yapıldı.

Şehir merkezinin önemli arterleri olan Sivas Caddesi, Hastane Caddesi, İstasyon Caddesi, Salih Avgun Paşa Caddesi, Osman Kavuncu Bulvarı, Nazımbey Bulvarı ve İnönü Bulvarı başta olmak üzere şehrin önemli bir çok ana arterleri alt ve üstyapısıyla birlikte baştan aşağı yenilendi.

Tuna Caddesi, Turgut Reis Caddesi, 30 Ağustos ve 18. Cadde, Bağdat Caddesi, Kaldırım Caddesi gibi şehir içinde semtleri birbirine bağlayan önemli arterler genişletildi, alt ve üstyapısıyla yenilendi. Ayrıca Kiçikapı’yı Kartal Bulvarı’na bağlayan Eski evler bölgesinde Necip Fazıl ve Yunus Emre caddelerinin yanısıra Tacettin Bulvarı da açıldı.

Kayseri’nin en önemli yerleşim yerlerinden olan TOKİ konutları bölgesine ulaşımı sağlamak amacıyla toplam 6 şeritli bir bulvar açılırken bölge içi ulaşımı için de toplam 13,5 km. uzunluğunda yol yapımı gerçekleştirildi.

Kayseri’nin civarında bulunan ve 5216 sayılı kanunla Büyükşehir Belediyesi’ne bağlanan yerleşim yerlerinden Talas, Hacılar, Hisarcık ve Erkilet, Gesi-Turan yolu başta olmak üzere tüm diğer ilkkademe belediyelerinde önemli yol çalışmaları gerçekleştirildi. Talas’ta Anayurt Yolu, Halef Hoca ve Kertmeler Caddeleri açıldı. Ayrıca Ali Dağı yolu genişletilerek modern bir yapıya kavuşturuldu.

İl Özel İdaresi ile yapılan protokol gereği 80 km. uzunluğunda köy ve kasaba yolu yapılırken, Büyükşehir Belediyesi sınırları içinde ve dışında kalan beldelerde toplam 500 km. uzunluğunda sathi kaplama yapıldı.

 

 

Sivas Caddesi'nden Görünümler. (Altta ve Üstte)

 

 

 

Çevreyol'dan Görünümler

Yapılan bir protokolle Karayolları Genel Müdürlüğü'nden bakım için devralınan 16 km. uzunluğundaki Çevreyol üzerinde su toplama rogarı, orta refüj, tretuvar, asfalt, aydınlatma, yeşillendirme ve peyzaj çalışmaları yapıldı. Böylece Kayseri'ye yakışmayan bir görüntü arzeden ve şehirden transit geçiş yapan insanlarda olumsuz intiba oluşturan görünüm ortadan kaldırıldı. (Altta ve Üstte)

 

Üniversite içinden Talas'a ulaşımı sağlayan yoldan kesitler.

 

 

Talas Bulvarı'ndan görünümler. (Altta ve Üstte)

 

 

Kertmeler Caddesi

 

Talas'ın en önemli ana artellerinden biri olan Kertmeler Caddesi tamamlanarak hizmete sunuldu.

(Kertmeler Caddesi Yanda ve Üstte)

 

 

Bozantı Caddesi yapılan düzenlemelerle modern bir görünüme kavuşturuldu.

 

 

Ahmet Gazi Ayhan ve İsmail Erez Bulvarları Yenilendi

Belsin arka yol olarak bilinen Ahmet Gazi Ayhan ve İsmail Erez Bulvarları alt ve üst yapısıyla baştan aşağı yenilendi.

Raylı Sistem hattının da geçtiği 11 km. uzunluğundaki ana arter Kayseri'ye yakışır bir görünüme kavuşturuldu.

(Ahmet Gazi Ayhan Bulvarı Solda, İsmail Erez Bulvarı Altta)

 

 

Hacılar Yolu Yeniden Düzenlendi

Kayseri hinterlandının önemli yerleşim birimlerinden birisi olan Hacılar'ı Kayseri'ye bağlayan bulvar üzerinde yol genişletme, orta refüj, yaya yolu ve otopark çalışması yapıldı. 6 kilometre uzunluğundaki yol yapılan çalışmalarla 40 metre genişliğinde toplam 4 şeritli bulvar haline getirildi.(Altta)

 

 

Erkilet Bulvarı Yeniden Düzenlendi

Kayseri hinterlandının önemli yerleşim birimlerinden birisi olan Erkilet'i Kayseri'ye bağlayan bulvar üzerinde yol genişletme, orta refüj, yaya yolu ve otopark çalışması yapıldı. 4 kilometre uzunluğundaki yol yapılan çalışmalarla 50 metre genişliğinde toplam 6 şeritli bulvar haline getirildi. Yol boyunca da 800 araçlık otopark alanı oluşturuldu. Erkilet Bulvarı, yeni haliyle hem modern bir görünüme kavuştu hem de trafik akışı daha güvenli ve hızlı hale geldi.

 

Talas Bulvarı Düzenleme Çalışmaları

Yol buyunca eski ve bozuk parkeler değiştirilerek yaya yolları yenilendi. Ayrıca Mustafa Kemal Paşa Bulvarı-Talas Caddesi Kavşağı'na yapılan servis bağlantı yolu ile trafik akışı hızlı ve güvenli hale getirildi. (Talas Bulvarı Üstte) Kartal Kavşağı'ndan Hisarcık'a kadar olan 8 km'lik bölümde öncelikle yol genişliği artırıldı ardından da orta refüj ve yaya yolu çalışmaları tamamlandı. Kavşaklar yeniden düzenlenerek trafik akışı hızlı hale getirilirken yol çizgileri ve sinyalizasyon ile de yol güvenliği sağlandı.(Hisarcık Yolu Yanda ve Altta)

 

Kayseri'ye özgü geniş ve modern bulvarlardan örnekler (altta ve üstte)

 

 

Fuzuli Caddesi

Yaklaşık 2 km uzunluğundaki cadde, şehrin en işlek yollarından birisi olmasına rağmen yeterli genişliğe ve otopark alanına sahip değildi. Yapılan çalışmalarla genişliği artırılan ve 900 araçlık otopark alanı oluşturulan Fuzuli Caddesi, yeni görünümüyle Kayseri'ye yakışır hale getirildi.

Mimarsinan Kavşağı - Beyazşehir Girişi Düzenleme Çalışmaları

Mimarsinan Kavşağı ile Beyazşehir arasındaki yaklaşık 4 km'lik yolun orta refüjü yaya yolu ve asfaltı tamamen yenilenerek Kayseri'ye yakışır hale getirildi. Yol üzerinde ayrıca Kaski tarafından yağmur suyu toplama kanalları ve ızgara çalışması yapıldı.

Ambar - Boğazköprü Arası Düzenleme Çalışmaları

5,5 km uzunluğundaki bölümde orta refüj ve yaya yolu tamamen yenilenerek yeni kavşak ve geçit düzenlemeleri yapıldı.

Gerek Mimarsinan Kavşağı-Beyazşehir girişi gerekse Ambar-Boğazköprü arası düzenleme çalışmaları ile şehrin hem doğu hem de batı girişleri Kayseri'ye yakışır bir görünüme kavuşturuldu.

İstasyon ve Hastane Caddeleri Yenilendi

Şehrin en eski ve canlı caddeleri olan Hastane ve İstasyon Caddeleri ile bunları birbirine bağlayan Salih Avgun Paşa Caddesi baştan aşağı yenilendi. Yaya yolu, orta refüj, ağaçlandırma, aydınlatma ve asfalt çalışması yapılan bu caddeler üzerinde ayrıca 1100 araçlık cep otoparkı oluşturuldu.

Bağdat Caddesi

Şehrin en önemli ve işlek caddelerinden olan Bağdat Caddesi’ni hem daha kullanışlı hale getirmek hem de alt ve üst yapısı ile modern bir görünüme kavuşturmak amacıyla düzenleme çalışmaları yapıldı. Yaklaşık 3 km uzunluğundaki yol üzerinde orta refüj, yaya yolu, aydınlatma, asfalt ve yeşillendirme çalışmaları gerçekleştirildi. Yol üzerinde ayrıca toplam 1500 araçlık ücretsiz bölge otoparkı inşa edildi. Ziya Gökalp Mahallesi girişine yaptırılan köprü ile trafik akışı daha güvenli ve hızlı hale getirildi. (Üstte ve Yanda)

Kaldırım Caddesi

Erkilet Caddesi ile Bağdat Caddesi’ni birbirine bağlayan en önemli ve işlek yol olan Kaldırım Caddesi yeniden düzenlendi. Düzensiz ve dar olan yol 35 m. genişliğinde 6 şeritli modern bir bulvar görünümüne kavuşturuldu. Orta refüjü, yaya yolu, aydınlatması ve yeşillendirme çalışmaları tamamlanan yol üzerinde ayrıca Kaski tarafından gerçekleştirilen altyapı çalışmaları çerçevesinde 11 adet yağmur ızgarası konuldu.

Mustafa Şimşek Bulvarı

2 km. uzunluğundaki Mustafa Şimşek Bulvarı altyapısı, orta refüjü, yaya yolları ve asfaltıyla yenilendi. 80 araçlık açık bölge otoparkı düzenlenen cadde üzerinde ayrıca Kaski tarafından yürütülen çalışmaları neticesinde su toplama kanalları yapıldı ve 40 adet yağmur ızgarası konuldu.

TOKİ Yolu

Kayseri'nin yeni yerleşim alanlarından olan TOKİ Konutlarına ulaşımı sağlamak amacıyla orta refüjü, yaya yolu, ağaçlandırması ve aydınlatması ile toplam 8 km uzunluğunda modern bir bulvar yapıldı.

Nazım Bey Caddesi

1.4 km. uzunluğundaki cadde üzerinde asfalt, yaya yolu ve orta refüj çalışması yapıldı ve modern bir görünüm kazandırıldı.

Gesi - Turan Yolu / Belde Yolları

5216 sayılı Büyükşehir Belediyeleri Kanunu ile belediye sınırlarımıza dahil olan 19 İlkkademe belediyesinin gerek Kayseri'ye gerekse birbirlerine olan bağlantılarını sağlamak amacıyla yeni yollar yapıldı. Eski yollarda iyileştirilmeye gidildi.

(Yanda ve Altta)

Tacettin Bulvarı

Kiçikapı Meydanı’ndan Kartal Bulvarı’na çıkan Tacettin Bulvarı önemli bir alternatif yol oldu. 40 metre genişliğinde gidiş-geliş toplam 6 şeritli Tacettin Bulvarı, etrafındaki eski evlerin yıkılıp yerine modern binaların yapılmasına da ivme kazandırdı.



Son Düzenleme Tarihi: 01 . 10 . 2013